13 Eylül 2007 Perşembe

Orhan Ferit Pamuk...

Blogumun asıl ilgi alanına girmediği için bu tür konulara çok da fazla girmedim blogumda ama bugün sabah NTV'nin sayfasında gördüğüm bu haber üzerine birşeyler yazmak istedim... Orhan Ferit Pamuk Efendi "İslamcılar demokrasiye daha saygılı" demiş...

Daha önceden de bu adamın "Bu topraklarda 30 bin Kürt ve 1 milyon Ermeni öldürüldü ama hiç kimse bunları konuşmaya cesaret edemiyor", yada "Bir önceki kuşağın yazarları, toplumsal sorumluluk hisseden, edebiyatın, ahlâka ve politikaya hizmet etmesi gerektiğini düşünen yazarlardır. Birçok yoksul ülkedeki yazarlar gibi, onlar da yeteneklerini, milletlerine hizmet etme arayışları yolunda harcadılar. Ben onlar gibi olmak istemiyorum" gibi sözleri çok tartışıldı... Kimi haklı buldu, kimi haksız... Ama benim kişisel fikrim toplama bakıldığında bu açıklamaların tamamı bir amaca yönelik ve KÖTÜ NİYETLE yapılmış açıklamalardır... Kaldıki son açıklaması artık tam bir fiyaskodur bence. Dünyanın neresinde siyasette dini bir ideolojidekiler gerçek demokrasiye saygılılar gerçekten merak ediyorum.

Sanırım Time dergisi kendisini boşuna "Time 100 : Dünyayı Biçimlendiren Kişiler" listesine almadı. Değiştirmek istediği şeyler var...

Bakalım sıradaki ödülün ne Orhan Ferit Pamuk...

Hiç yorum yok: